画力がないなら立体を作ればいい

デジタル箱庭クリエーターを目指す小さな足跡

Blender 2.8のウェイトペイントモードでアンドゥが効かず編集モードに戻る(Blender 2.8 Weight paint undo not work)

(約 1,400文字の記事です。)
f:id:yamato-tsukasa:20190919213739p:plain

Blender 2.79からアップデートしてBlender 2.80を利用していた私が陥ったトラブル。Google検索しても出てこなかったのでメモしておく。
Trouble that I fell into using Blender 2.80 after updating from Blender 2.79. I made a note of this because it didn't come out even after a Google search.

対処方法

次の赤い枠線内を確認して下さい。初期状態ではチェックがONなはずですが、2.79からアップデートした私の環境ではなぜかチェックがOFFでした。そのためウェイトペイントモードで正しくアンドゥできず困りました。

f:id:yamato-tsukasa:20190919213212p:plain

なお、この一件で大変な思いをしたため、一度設定を初期化して手動で全て再設定し直しました。将来のために。
もし2.79からアップデートして2.80を利用する人は気を付けた方がいいです。

今回の創作活動は約2時間30分(累積 約1,034時間)
(365回目のブログ更新)

Workaround

This article is an English translation of the above Japanese article.

Trouble that I fell into using Blender 2.80 after updating from Blender 2.79. I made a note of this because it didn't come out even after a Google search.

Check the next red frame at the image. The check should be ON in the initial state, but in my environment updated from 2.79, the check was OFF for some reason. Therefore, I was in trouble to execute undo correctly in weight paint mode.

f:id:yamato-tsukasa:20190919213212p:plain

In addition, because I had a hard time with this case, I initialized the preferences settings once and set them again all manually for avoid the future trouble.
If you are updating from 2.79 and using 2.80, you should be careful.